För frys och fikastund...

Igår kväll gjorde vi det sista med älgköttet, dvs malde köttfärsen så nu är allt i frysen äntligen. Det känns skönt att allt är klart för den här gången. Hörde att det var en hel del jaktlag som hade fyllt sin kvot innan ordinarie jaktveckan var slut ens. Gäller inte detta jaktlag dock, så det blir väl en efterjakt också skulle jag gissa.
Idag hade jag mor, moster och mosters man här så då fick jag allt till och "slänga ihop nåt" lite snabbt eftersom jag inte hade så mycket att tala om hemma redan. Måste säga att det är inte så kul nu när man bara har en frys att tillgå. Jag vill ju att det ska finnas plats för köttet först och främst eftersom det är det vi äter under resterande delen av året. Jag gjorde i alla fall en sockerkaka och laktosfria havrebollar. De sistnämda fick mer än väl godkänt så det var riktigt kul. Jag kommer att lägga in receptet lite längre fram om det skulle vara nån som är intresserad av att prova.
 
Ha en fortsatt bra dag!
Kram
Det blev en del köttfärs som vi kan ha i vinter.
 
En enkel sockerkaka och laktosfria havrebollar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0