Gråtrist morgon...

vaknade till en ganska så gråtrist morgon, fy va tråkigt! Och dottern som har utflykt med skolan hela dagen idag, hade ju varit betydligt roligare om det varit fint väder. Och jag själv hade ju tänkt göra lite nytta i trädgården också men det får helt enkelt bli något annat istället.
Hmm....Måste ju faktiskt erkänna att jag sneglat lite på pärmen (där jag har mina recept o annan inspiration) direkt när jag såg det dåliga vädret. Sådana här dagar är ju perfekta för att stå i köket och inte behöver man ha ångest för att man inte gör nytta utomhus direkt heller. 
Det är ju trots allt skolavslutning på torsdag och jag skulle ju faktiskt behöva göra lite tårtbottnar, för vad är väl en avslutning utan tårta.... Ja så får det bli, lite morgonkaffe och sedan köket!
Appropå skolavslutning så fixade jag dotterns klänning igår som hon ska ha på torsdag. Vi köpte nämligen en klänning på nätet tidigare som vi tyckte var perfekt. Men sedan när den kom hem i lådan så visade det sig att rosetten som satt fram på den var alldeles för stor (och barnslig) enligt dottern så det var bara att sprätta bort själva rosetten. Då uppstod ju naturligtvis problem nr 2, dvs märkerna efter sömmen där vi sprättat och vi funderade ett bra tag på hur vi skulle göra. Åkte i alla fall till panduro och införskaffade lite lite paljetter i hopp om att kunna lösa det på bästa sätt och det var ett riktigt pillgöra må jag säga. Inte riktigt min grej det där. Men dottern var åtminstone helnöjd och det är väl det viktigaste i alla fall och här ser ni resultatet...

Trackback
RSS 2.0