Alla dessa underbara hjälpande människor


Har idag lagt in en länk som går till min lillebror Tobias hemsida, http://alzheimersanhorig.blogg.se/ Kika gärna in där. Den handlar dock inte om tårtor eller mat utan något helt annat.
Han skriver om hur det är att vara ung anhörig till någon som drabbats av alzhemiers, då våran älskade far tyvärr insjuknade i just alzheimers i tidig ålder, med allt vad detta innebär. Tobias är också ordförande i Leksands demensförening, http://www.demensforbundet.se/se/lokala_foereningar/dalarnas_laen/leksand/om_foereningen.
Tobias gör mycket för dessa människor och är även ute och föreläser en del tillsammans med våran storebror, Thomas som också är engagerad i detta.
Dom är så duktiga bägge två och jag fattar inte hur dom orkar. Själv har jag "mitt" sätt att hantera detta. Skulle själv aldrig klara av eller orka stå inför en massa människor och berätta, det gör alldeles för ont men jag jobbar med dementa och känner väl att jag gör någon slags nytta iaf.
Jag är glad att det finns människor som klarar av att gå ut och berätta hur det är för det behövs verkligen och alla dessa människor som jobbar för att nå ut till de som är i just denna situationen, ni är verkligen guld värda!!!

 


Kommentarer
Postat av: Tobias

Tack för dom fina orden. Det värmer... Kramar Lille-bror

2012-06-05 @ 16:34:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0