Emma = namnsdag

Visserligen så är fruntimmersveckan snart slut men det är ju viktiga saker det där med namnsdag....i alla fall när man är 9år. Dottern har nämligen namnsdag idag och då fanns det ju en anledning att fira med lite tårta till fikat.
Tyvärr har jag inte haft så mycket tid till att baka eftersom jag jobbat en hel del, men man får väl lov att "fuska" någon gång också. Tack och lov finns det ju tårtbottnar och lock att köpa färdigt. Men i ärlighetens namn så är jag egentligen inte så mycket för det där med färdiga lock och jag tycker inte alls att det blir bra men det fick duga idag och Emma blev ju nöjd i alla fall och det var ju det som räknades.
Det blev som sagt en tårta på ljusa (färdiga bottnar), fylld med jordgubbssylt, vaniljkräm och grädde. Sedan lade jag ett på ett lock (köpt färdigt) av vit marsipan samt dekorerade med färska blommor. Det blev en snabbtårta med andra ord.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0